• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hjälp ska jag lägga till medsökande

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Dom ger inga bra räntor till folk med 10% i risk. Dom beviljar dessutom MINDRE folk under pandemin så chilla lite. Som jag har nämnt syns ingen av mina förslag på UC. Så man kan därför bättra på sitt betyg under tiden och när man har 0,9%, DÅ kan man gå till en bank.

Du kan gå till bank som medsökande. Jag hade skuldsanering och köpte en husbil tillsammans med min sambo. Hon stod på bilen (inte många pennigar, 160 000) och fick 0,95% i ränta Nu var det ju "min" bank och jag betalade min halva kontant så det är definitivt inte omöjligt.

Bankerna är intresserade av att behålla kunder och de vill gärna ha in varenda krona.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Du kan gå till bank som medsökande. Jag hade skuldsanering och köpte en husbil tillsammans med min sambo. Hon stod på bilen (inte många pennigar, 160 000) och fick 0,95% i ränta Nu var det ju "min" bank och jag betalade min halva kontant så det är definitivt inte omöjligt.

Bankerna är intresserade av att behålla kunder och de vill gärna ha in varenda krona.
Jag har faktiskt ingen aning om vilken värld du lever i men det är inte den vi lever i nu. Nej dom bryr sig inte om sina kunder. Inte ett endaste dugg. Du är som sagt inte värd vatten om ditt kreditbetyg är för högt. Du kan ju testa att fråga ett gäng här inne.

Om, jag säger om man nu ska använda en UC-förfrågan är det väl ändå ungefär 100 ggr bättre att jämföra säg 30 banker med varandra och vara säker på att få ett erbjudande?

Personligen hade jag fortfarande tagit mina alternativ och lämnat skulderna utanför UC.
 

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Jag har faktiskt ingen aning om vilken värld du lever i men det är inte den vi lever i nu. Nej dom bryr sig inte om sina kunder. Inte ett endaste dugg. Du är som sagt inte värd vatten om ditt kreditbetyg är för högt. Du kan ju testa att fråga ett gäng här inne.

Om, jag säger om man nu ska använda en UC-förfrågan är det väl ändå ungefär 100 ggr bättre att jämföra säg 30 banker med varandra och vara säker på att få ett erbjudande?

Personligen hade jag fortfarande tagit mina alternativ och lämnat skulderna utanför UC.

Ja då lever vi i HELT olika världar. Jag är ju som sagt ganska ny här men "min" lokala bank har varit mycket tillmötesgående. Det kan ju iofs bero på att jag är "känd" på byn.

"Min" bank tog inga upplysningar när jag ville ha ett Mastercard. Jag ringde dem, förklarade att jag inte ville ha en UC, lämnade mitt personnr och sedan så sa mannen jag pratade med att allt var klart.

Vi har som sagt olika referenspunkter och sedan så är det kanske lättare i en liten ort där man är känd även om man har haft skuldsanering och skämts röven av sig.

Trekammarbrunnen led när allt släppte efter 5 år ;) :D
 
Senast ändrad:

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Ja då lever vi i HELT olika världar. Jag är ju som sagt ganska ny här men "min" lokala bank har varit mycket tillmötesgående. Det kan ju iofs bero på att jag är "känd" på byn.

"Min" bank tog inga upplysningar när jag ville ha ett Mastercard. Jag ringde dem, förklarade att jag inte ville ha en UC, lämnade mitt personnr och sedan så sa mannen jag pratade med att allt var klart.

Vi har som sagt olika referenspunkter och sedan så är det kanske lättare i en liten ort där man är känd även om man har haft skuldsanering och skämts röven av sig.

Trekammarbrunnen led när allt släppte efter 5 år ;) :D
Hahaha!
Ja alltså du får ursäkta men dina referenser stämmer inte riktigt överens med hur det brukar funka. Fick du alltså ett kreditkort utan UC? Aldrig någonsin hört talas om så då bor du nog på mindre ort :).
 

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Hahaha!
Ja alltså du får ursäkta men dina referenser stämmer inte riktigt överens med hur det brukar funka. Fick du alltså ett kreditkort utan UC? Aldrig någonsin hört talas om så då bor du nog på mindre ort :).
Ja, jag bor på en liten ort med en lokal Sparbank. Jag har haft konto på banken sedan jag föddes 1961 men de drog in min checkkredit och mitt Masterkort när jag fick skuldsanering. Det ska tilläggas att jag inte hade någon skuld till banken så de led ingen förlust eftersom jag gjort precis allt för att "hålla upp mitt goda ansikte" i byn. Jag visar inte heller ID när jag ska prata med någon där :) Jag har kört med 100% öppna kort där också nu efter att min sanering är klar. Jag har fått lånelöfte på 600 000 för renovering av huset utan UC också. Jag tror på att bankerna vill ha kvar sina kunder, iaf de små lokala.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Varför ge råd om finansbolag och inte om sin egen bank? De flesta banker vill ju behålla sina kunder och ger bra räntor då de vet hur lånemarknaden står till.

För att du får svar från flera olika banker och inte bara en?
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Ja, jag bor på en liten ort med en lokal Sparbank. Jag har haft konto på banken sedan jag föddes 1961 men de drog in min checkkredit och mitt Masterkort när jag fick skuldsanering. Det ska tilläggas att jag inte hade någon skuld till banken så de led ingen förlust eftersom jag gjort precis allt för att "hålla upp mitt goda ansikte" i byn. Jag visar inte heller ID när jag ska prata med någon där :) Jag har kört med 100% öppna kort där också nu efter att min sanering är klar. Jag har fått lånelöfte på 600 000 för renovering av huset utan UC också. Jag tror på att bankerna vill ha kvar sina kunder, iaf de små lokala.

Alltså. Antingen så vet du inte vad du pratar om eller så är det en riktigt märkligt bank du har att göra med. 600.000 utan att göra en UC? Och du säger att det är för att bankerna vill behålla dig som kund? Förlåt men det är verkligen verklighetsfrånvänt. Vet du ens varför bankerna gör en kreditupplysning? Om vi nu leker med tanken att det gått till som du har sagt så måste det vara det enda fallet och ingenting som skulle fungera på gemene man. Det är precis som @AphexTwin säger att det givetvis är bättre att jämföra med 30 banker istället för endast 1. Kom igen nu.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Du kan gå till bank som medsökande. Jag hade skuldsanering och köpte en husbil tillsammans med min sambo. Hon stod på bilen (inte många pennigar, 160 000) och fick 0,95% i ränta Nu var det ju "min" bank och jag betalade min halva kontant så det är definitivt inte omöjligt.

Bankerna är intresserade av att behålla kunder och de vill gärna ha in varenda krona.

0,95% i ränta på ett blancolån? Det är mycket lägre ränta än på bolån då man dessutom har bostaden som säkerhet. Låter osannolikt. Vill gärna ha bild om du kan bistå med det så att man kan kontakta den banken. Aldrig hört om så låga räntor.
 

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Alltså. Antingen så vet du inte vad du pratar om eller så är det en riktigt märkligt bank du har att göra med. 600.000 utan att göra en UC? Och du säger att det är för att bankerna vill behålla dig som kund? Förlåt men det är verkligen verklighetsfrånvänt. Vet du ens varför bankerna gör en kreditupplysning? Om vi nu leker med tanken att det gått till som du har sagt så måste det vara det enda fallet och ingenting som skulle fungera på gemene man. Det är precis som @AphexTwin säger att det givetvis är bättre att jämföra med 30 banker istället för endast 1. Kom igen nu.

Ja du.

Jag har verkligen fått ett muntligt lånelöfte på min lokala bank. Jag har även fått ett kreditkort med 30 000 i kredit för ca 1 månad sedan. Jag förklarade för "min" bank att jag inte ville att de skulle ta en upplysning eftersom jag tänkte ta ett lån på mellan 5 och 600000 för att renovera huset till nästa år. Jag har INTE fått någon upplysningskopia från UC och när jag kollar "Kreddy" så ser jag att jag har ett kreditkort med 30 000 i kredit med 0 i utnyttjat och har ett "Kreddybetyg" på 0,1.

Sedan så vet jag inte vad "gemene" man tycker, tänker och säger men så är det iaf i mitt fall.

Däremot så är jag nyfiken på vad det betyder när jag loggar in på "Creditsafe" och det står

Rating och limit
Rating, poäng -32
Rating, text Ej aktivt
Limit (SEK)
 

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
0,95% i ränta på ett blancolån? Det är mycket lägre ränta än på bolån då man dessutom har bostaden som säkerhet. Låter osannolikt. Vill gärna ha bild om du kan bistå med det så att man kan kontakta den banken. Aldrig hört om så låga räntor.
Handelsbanken Veberöd för ca 2 år sedan.
Hon har fö 2 kort med 40 000 i kredit, ett OKQ8 och ett JYSk (Santander) Jyskkortet tog vi bara eftersom de erbjöd räntefritt när vi behövde nya sängar. Hon har ett "Kreddyscore" på 0,2.

Du kan idag få billån på 0% på vissa bilfirmor. Kolla runt lite på Blocket så kan du själv se.

https://www.blocket.se/annons/skane/volkswagen_passat_2_0tdi_alltrack_4motion_premium_177hk/92586883

Det finns även 1 i Kristianstad som erbjuder och den har jag talat med så jag ska titta på bil på måndag.

Du måste däremot lägga minst 30% i handpenning för att få 0 i ränta
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp